Ultimii ani au fost foarte benefici pentru piata concertelor din Romania. Trupe la moda sau legende vii ale muzicii si-au facut aparitia in fata fanilor autohtoni care ii asteptau de multa vreme.
Formatii ca Rolling Stones, Depeche Mode, Metallica, Iron Maiden, Megadeth, Paradise Lost, Anathema, Massive Attack dar si artisti solo precum Shakira, Kylie Minogue, Beyonce, Enrique Iglesias, 50 Cent, s-au infatisat in fata publicului roman. De asteptat pentru unii si stupefiant pentru altii a fost faptul ca muzica comerciala nu a avut succesul dorit, concertele rock batand recordul de audienta.
Organizatorii, probabil, nu au luat in calcul ca desi muzica usoara este difuzata pe toate
posturile, la orice ora si o asculti chiar daca nu vrei in orice locatie, nu are fani atat de
dedicati precum cei ai muzicii rock. Desi priviti mereu de sus si cu prejudecati evidente,
rockerii ar da orice si oricat pentru un concert cu formatia preferata. Asta ca sa nu mai vorbim
ca, probabil, sunt singurii care mai colectioneaza casete si vinyluri in timp ce alti
ascultatori se multumesc cu mp3-urile luate de pe Dc++.
Desi suntem in anul 2008, mai exista persoane care percep rockerii in continuare, in Romania, ca fiind o adunatura de nespalati, betivi, scandalagii si satanisti. Probabil ca aici se uita inca o data un lucru esential, de care ar trebui sa tina cont organizatorii romani de concerte: dragostea sincera fata de muzica si devotamentul pe care il au rockerii pentru pasiunea lor. Metallica, Depeche Mode sau Rolling Stones sunt trupe care au cantat cu casa de bilete inchisa, fapt care nu s-a intamplat nici la Beyonce, nici la Shakira si la nici una dintre trupele in voga care sunt difuzate la toate posturile de radio.
In afara de concertele mari de muzica rock, care s-au desfasurat pe stadioane sau in sali
special amenajate pentru spectacole, au mai fost si cantarile tinute in cluburi sau case de
cultura.
Trupe precum Cannibal Corpse, Marduk, Immolation, Vader, Sick of it All, Pro Pain, au umplut salile de concerte.
Audienta a variat in aceste saptii de la 500 la 1.000 de oameni, dar mai bine mai putini si mai
pasionati decat multi si dezinteresati. Desi preturile biletelor la un concert de club incepeau
de la 50 de lei, urcand pana la 85 de lei, fanii au umplut locatiile nerabdatori sa-si vada
formatiile preferate. Pana la urma, totul tine de devotament in aceste situatii, nu de bani si
de alte considerente. Multe cantari de rock s-ua desfasurat in diferite orase, precum Cluj,
Brasov, Timisoara sau Bucuresti.
Totusi disanta mare si oboseala de pe drum nu i-a impiedicat pe fanii din toate colturile tarii
sa participe la evenimente. Ore in sir de asteptare, putine ore de somn, multi bani cheltuiti,
uneori conditii precare precum lipsa unei sonorizari bune, nu se compara cu anii de visare la un
concert cu formatia preferata.
Avantajul muzicii rock este acela de a nu fi o muzica la moda. Iar fanii acestui curent sunt
mult mai sinceri si in primul rand devotati muzicii pe care o admira.
Diferenta este foarte mare intre a asculta muzica doar ca fond sonor si a incerca sa patrunzi
fiecare sens al ei si a deveni un mod de viata. Proabil ca fanii muzicii rock sunt mai patrunsi
de preferintelele lor muzicale decat restul lumii, traind intens fiecare nota muzicala.
Tind sa cred ca multe trupe de dance sau pop s-ar reprofila daca ar vedea macar odata un concert rock si ar face cunostiinta cu devotamentul rockerilor fata de muzica, mai ales acum cand numarul concertelor se inmulteste. In ultima perioada, publicul roman beneficaiaza de o serie intreaga de concerte. Oferta este din ce in ce mai variata si mai bogata. Daca acum cativa aveam parte de maximum doua concerte mari pe an, in prezent fanii trebuie sa faca o selectie a concertelor la care vor merge si probabil ca situatia va ramane aceeasi, iar rockerii isi vor pastra acelasi avantaj in fata celuilalt public.
Devotamentul si pasiunea vor ramane aceleasi in cadrul acestui segment de public, fanii muzici
rock rasplatindu-si mereu idolii cum se cuvine.
Sursa: Barbulescu Alexandru,
ziare.com